21 mars 2014

Red Eyes

Jag har inte uppdaterat aje.bjorkman ... lyssnar på ett tag, främst på grund av att jag är utomlands -- i
Nashville. Och det borde ju vara inspirerande för en musikfantast, vilket det också har varit. Jag har helt enkelt inte haft tid att uppdatera.

Det har kommit in en hel del spännande tips som jag kommer att lyssna igenom de närmaste dagarna.
Tills dess, lyssna mer än gärna på "Red Eyes" av The War on Drugs från nysläppta Lost in the Dream.

David Brusie på A.V. Club beskriver "Red Eyes" som "gorgeous and propulsive." Jag beskriver "Red Eyes" som en korsning av  Kozelek, Springsteen, Petty och Knopfler: ett sannolikt kärleksbarn som kan sin rock-historia tillräckligt bra för att bygga vidare på den och skapa någonting unikt och eget. "Red Eyes" är det mest inspirerande jag har hört sedan "Baby Missiles" från 2011 års Slave Ambient. Och då har jag inte ens hunnit lyssna igenom hela Lost in the Dream än. Spännande!

För alla The War on Drugs fans därute: ge mig gärna er åsikt om Lost in the Dream. Jag är nyfiken. 



Inga kommentarer: